WeLCoMe To My BLoG NuR HiDaYaH YuNuS...SeNyuMaN iTu LuKiSaN RaHSia HaTi...

Wednesday, April 6, 2011

Kenapa Single????


hurm.....
kalau seseorang itu single,orang selalu menyoal:
  1. awak single?xprcyala...
  2. awk terlalu memilih ea?
  3. awk ni cari miss/mr perfect ke??
  4. kenapa x cari pasangan?xbosan?
  5. and so on......
 kenapa tak ada yang tanya....
"kenapa awak single?'

hurm...
perlu ke kita ada pasangan?
jawapannya: PERLU coz semua orangkan dijadikan berpasangan...
 tapi.....
kenapa single?
percaya atau tidak sebenarnya setiap manusia inginkan rasa disayangi and dihargai...
tak semua perlukan pasangan untuk rasa begitu kerana mereka mungkin ada insan lain yang mampu menyayangi mereka sperti adanya kawan-kawan and family.

maybe ada sebab lain macam:
  • saya single coz saya dah x tahu apa yang perlu saya lakukan lagi.bila saya cintakan pasangan saya dan berikan sepenuh perasaan sayang saya pada dia,dia tinggalkan saya untuk bersama yang lain.mungkin ada kekurangan pada diri saya dan mungkin kerana saya masih selalu ingatkan dia meskipun dia dah ada yang lain. oleh itu, saya xmampu untuk menerima cinta yang lain selagi dia masih ada dalam hati saya...kerana saya takut untuk terus disakiti oleh insan yang saya sayang

                                                                  dan mungkin juga disebabkan..........

  • saya ada pasangan yang amat baik meskipun pada pandangan mata orang lain dia tidak sepadan dengan saya. dia layan saya dengan memberi layanan yang xpernah saya impikan dari dia. dia curahkan cinta dia dengan sepenuh hatinya. masih layan saya dengan baik meskipun saya selalu sakitkan hati dia dengan xlayan dia,keluar dengan lelaki lain dan buat tak tahu pada dirinya.padahal dalam hati saya,saya sayangkan dia.tapi disebabkan satu kesilapan saya,saya telah terburu-buru memutuskan hubungan antara saya dan pasangan saya......oleh itu,saya xmahu lagi terus menyakiti hati orang yang saya sayang dan orang yang sayang saya

 the ConClusiOn is:-
                   meskipun ada rasa cinta dalam hati,adakalanya perasaan itu sukar untuk kita ucapkan pada pasangan kerana ada masa dan ketika kita sendiri tak tahu bagaimana cara yang sesuai untuk kita buat dia mengerti tentang apa yang kita rasa.tambahan lagi sekiranya kita masih lagi menyayangi bekas pasangan kita. adakalanya kita single disebabkan kita pernah menghadapi situasi yang mencabar dalam alam percintaan.ingin dicintai TETAPI takut untuk disakiti atau menyakiti insan yang kita cinta. oleh itu, kita memilih kehidupan single kerana xperlu lagi hati ini melalui perasaan disakiti atau menyakiti kerana selalunya kenangan akan sering hadir dan memberi nafas pada setiap insan yang mengharapkannya....

                             pada yang telah ada pasangan,MOGA ANDA TERUS BERBAHAGIA
                             pada yang telah disakiti hatinya,CINTA ITU XAKAN MATI DISINI

setiap memori yang telah berlalu akan selalu ada tersimpan kemas dalam ingatan......

perkara ne slalu t'jadi kn...
dayah pn selalu kene mcm ne...
bila ckp single ada je yg x pecaye....
nape la ssh sgt nk pecaye...
x sume org ada pasangan....

kadang2 bkn x nk tp x jmpe lg mr/miss yg right lg...
bkn senang nk cari...
satu yg dayah ingat...
klu btul seseorg tu jodoh yg tlh Allah tentu kn....
insyallah Allah akn dekat kn hati kita dgn org tu...
dan jika die bkn jodoh kita maka doa la supaya jauh kn hatinya ngn hati kita supaya kita x sakit kn hatinya...




No comments:

Post a Comment